söndag 5 maj 2013

Söndagskaffe

Mamma kom över med rullstolstaxi och allt och drack kaffe. Dagen till ära hade jag sommarklänning och blomma i håret (den är vit så den syns knappt på bilden, men den finns där likväl).



Jag hade bakat engelska scones, och vi passade på invigde mina nya Tibet koppar(tekoppar egentligen men utmärkta om man som jag gillar mycket kaffe) som matchar mina assietter som jag ärvt efter gammelfarmor (eller om det var gammelmormor?).


Som present hade mamma med sig tre av mormors kokböcker från 40- och 50-tal, bl.a. mormors Sju sorters kakor från 1951, sönderläst och fullklottrad. Mormor var en framstående och passionerad kakbakerska så jag känner mig djupt hedrad!


"Ta riktigt smör!" står det bland annat. Man kan bara instämma. Inget slår riktigt smör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...