tisdag 6 november 2012

November



Jag vet ärligt talat inte vad det är med mig längre – när jag vaknar på morgonen är det som om någon injicerat bedövningsmedel i hjärnan. Kroppen rör sig, men huvudet är inte med. Jag undrade om jag håller på att bli sjuk ända till jag kom på att jag mår så här varenda novemver. Det är inte SAD för jag är inte nere, bara totalt, hjärnförlamande trött. Jag dimper i säng vid nio och vaknar precis lika trött nio timmar senare.

Det är nog så här zombies känner sig.

2 kommentarer:

  1. Jeg har haft det på samme måde, indtil jeg for nogle år siden fandt ud af, at jeg – ligesom mange, mange andre mennesker i Norden – led af mangel på D-vitamin om efteråret/vinteren. Når sollyset forsvinder, forsvinder en vigtig kilde til D-vitamin også, og undersøgelser viser, at tusindvis af mennesker mangler D-vitamin om vinteren. Resultatet er træthed, træthed, træthed samt for mange også mere eller mindre depression.

    Om det er dit problem, ved jeg ikke – men mit var det...!

    Hvis du beslutter dig for at tag ekstra vitamintilskud, så gør det i naturlig form, fx fiskeolje med A- og D-vitamin i. Så optages vitaminerne meget bedre. Man kan få den med citrussmag, så det ikke smager så forfærdeligt :-%

    SvaraRadera
  2. Ja, den ganska bleka sommaren lär väl inte direkt ha gjort underverk för D-vitamin-nivåerna heller. Och det är nästan två månader kvar när det bara blir mörkare innan det vänder.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...