lördag 21 januari 2012

Bra kvinna reder sig själv


 Om det såg ut som kriget här igår så ser det nu mer ut som Apokalypsen. Jag har dragit ut varenda pinal ur varenda skåp och det ligger högar med kläder och kökesgeråd och fan och hans mormor överallt (jag har inte sett vare sig fan eller mormorn än, men jag tror det beror på att de gömmer sig under högen med lakan).

Men skam den som ger sig om än klockan är tio en lördagskväll och man inte kan fälla ut sin bäddsoffa och sova för det är pryttlar överallt. Tänkte jag och beslöt mig att flytta kaffebryggaren till dess nya plats och sedan ta mig en stärkande kopp java. Resolut slet jag ur kontakten som satt i ett uttag i lysrörsarmaturen över diskbänken - och hela förbenade armaturen lossnade från skåpet. Skruvarna hade helt dragits ur träet och armaturen hängde i sladden och klockan var tio på kvällen och jag hade fan själv kurandes under ett påslakan med hortensior på. Men, för att citera sången ur Pippi på rymmen, just när så förtvivlat var, ryckte jag upp mig och hämtade verktygslådan, plockade fram syl, stadiga skruvar, hammare och skruvmejsel.

Nu sitter fanstyget bättre än innan incidenten, men tack och lov att jag just har beslutat mig att göra om köket och ska ha hit en inredare för planering på fredag. Tji fick du, lampan. Snart åker du ner för gott.

För kvinnor kan. Både skruva och hyra hantverkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...