torsdag 1 mars 2012

En kopp socker och två koppar mjöl?

Häromdagen var jag förbi Stadsmissionens butik på Sturegatan i Sumpan och införskaffade bl.a. detta eminenta mått.

Det är en 'kopp' - dvs. 1,5 dl upp till kanten och 1 dl upp till den andra koppen (jag vet det säkert för jag har slaskat med vatten och kontrollmätt). Mycket nätt och praktiskt. Gjort i Japan också, gissningsvis inte igår.

Jag måste säga att Stadsmissionens butik är himla bra just för att hitta köksgeråd. Myrorna som ligger på samma gata har ofta mer volymmässigt, men inte alls lika bra grejer just på köksområdet. Förutom måttet hittade jag t.ex. en fin klassisk stektermometer helt utan spår av användning.

Good stuff, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...