fredag 2 mars 2012

Onödiga grejor


Jag har en kompis som kan tala i timmar om hur fantastiska pepperkvarna från Peugeot är. Hennes mammas har hållit i över fyrtio år, och det får man väl säga tyder på viss robusthet.

Jag hade en själv förut och den var suverän, men tyvärr förlorade jag vårdnadstvisten om den i min separation för några år sedan (tillsammans med espressomaskinen och min skiva med polyfonier från Aquitaine). I alla fall var min erfarenhet tillräcklig för att inse att en kaffekvarn från Peugeot, jamen, det måste ju vara nåt i särklass.

Ergo, när en sådan dök upp på tradera, så slog jag till.

Nu inställer sig frågan - behöver jag en kaffekvarn? Knappast. Sannolikt kommer jag inte ens att använda den (särskilt inte som jag tydligen är för dum för att fatta hur man får upp den - vana kaffemalare får gärna tipsa), men den är ju snygg och så.  Plus av god kvalitet.

Vive la France!

1 kommentar:

  1. Jag har hört, men aldrig provat, att en kaffekvarn också är utmärkt att mala hela kryddor i. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...