lördag 10 mars 2012

Mera fett i nyllet

 Jag skrev ju om mina experiment med Nivea-kräm för ett tag sedan. Eftersom jag är en sådan där eko-nörd och dessutom älskar att kladda ihop saker och se vad det blir, är jag naturligtvis tvungen att pröva att följa Isis' förslag och göra egen cold cream. Jag har beställt vax (utan gifter, från Perssons Bigårdar på Mälaröarna, vilket nog är så närproducerat jag kan komma) och tänker använda ett recept ur boken Husmoderns hemkurer och goda råd från 1925 på "s.k. cold cream" (jag tänkte dock byta ut 'spermaceti' mot jojobaolja men i övrigt göra som föreskrivet). Man kan enligt denna eminenta bok göra en "stor besparing" genom att tillreda sin egen ansiktscrème. Då vet man, som också påpekas "åtminstone vad det är man begagnar sig av."

Jag återkommer med recension inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...