tisdag 20 mars 2012

Påskduk - del 1

På sistone har jag helt snöat in på pastelliga nyanser ihop med knalligt rött. Ljusblått och rött, till exempel, är alldeles underbart piggt och glatt, men eftersom det snart är påsk tänkte jag ta tillfället i akt och frossa i kombon gult och rött.

Jag hade ett stycke seersucker-tyg i ljusgult från Stoff och Stil, och tanken var att göra en påskduk av det, med kantband och broderier i rött.

 Tyvärr har jag då inte kommit längre än till kantbandet än. Hade jag varit lite smidig hade jag ju kört en fuskisvariant med en raksöm rakt över kantbandet men har man OCD så har man. Jag har därför mycket prydligt sytt fast det på ena sidan, vikt över och håller nu på att kasta fast bandet på baksidan. För hand då, förstås.

Tanken var att sedan göra korstygnbroderier på rutmönstret med kycklingar efter ett gammalt mönster jag hittade i Flickr-gruppen Hoop Love Vintage Transfers. Tror det kommer att bli väldigt tjusigt, bara det attans bandet kommer på plats någon gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...